En helg med äventyr

Gissa om jag haft en rolig helg! 🙂

Min ‘mormor & morfar’ har varit och hälsat på. Så jag har fått många långpromenader, och massa gott av mormor 😛 Matte säger att hon skämmer bort mig, jag måste säga att jag tycker hon överdriver 😛

Och i söndags hade vi vår premiärträning med FM-hundkursen. Bästa träningen jag varit med om!  Tänk att man kunde träna på att kampa och leka! Att inte matte kommit på det tidigar… Jag kampade så mycket jag orkade, med alla som ville! Dom fick turas om, tjejerna blev så trötta 😉 Matte klagar på träningsvärk på konstiga ställe när vi skulle kampa i morse, hon behöver visst åxå träna. 😛

Roliga lekar var det!
Visa betydde att matte slängde iväg kampsnöret, och sen skulle jag visa henne var det landade. Samtidigt som jag fick dra i kopplet så mycket jag ville!

När jag gjort det fick jag jobba med figurant för första gången. *hopp & lek, så kul det var!* En av tjejerna som kampat med mig tog snöret och gick iväg. Sen skulle jag vänta till matte sa att jag fick visa  figuranten.  Det var ju hur kul som helst, för när jag sprungit fram till dom (matte släpade i kopplet efter) fick jag kampa mera! Man kunde ju tro att jag var i himlen 😉
Fast matte var ovanligt tråkig. När tjejerna tappade snöret (jag vann alltså) försökte jag få igång matte, fast hon ville inte 😦 Men tjejerna fjäskade så för mig när jag hade vunnit, att jag fick offra mig lite och leka lite med dom igen 😉

Sen fick jag träna lite lydnad med bara matte. Jag börjar få kläm på krypandet nu, kan åla en meter utan att fuska 😉

I morse fick jag öva mer på att visa saker åt matte. Riktigt rolig träning. Däremot förstår jag inte poängen med dom däringa hårda spåren  hon yrade om. Hon la en massa godisbitar på asfalten men hävdade att jag fuskade när jag tog dom i fel ordning… Mitt sätt är ju snabbast! Och jag missar ingen 😛 Hon kan ju bara glömma att jag ska ta det lugnare… muttra om IPO-spårträning…. Mitt sätt är minst lika bra, så det så! 😛

Om hoffedagbok

Jag heter Kitchi och är en 3årig Hovawarthane. Visa alla inlägg av hoffedagbok

Lämna en kommentar